FORGOT YOUR DETAILS?

Mini Transat 6.50 Projekt

Technológiai és sportbeli kihívás!

A Mini Transat története

Mini Transatként vált ismertté a Charente-Maritime/Bahia Transat 6.50 egykezes vitorlás verseny, melyet egy szakképzett szkipper és amatőr versenyző hozott létre, a brit Bob Salmon, válaszul az Ostar szólóvitorlás transzatlanti versenyre (1976), melyre a bejutás költségei egyszerűen előteremthetetlenül magasak voltak, nem beszélve a horribilis összegű 40 lábas hajókról. Így Bob Salmon vadonatúj óceán-átszelő versenyének az lett a fő cél kitűzése, hogy egy olyan magas színvonalú vitorlásverseny szülessen meg, mely kigazdálkodható lehessen még az alacsonyabb költségvetésűek számára is, így kizárva az esetleges visszaéléseket: a hajók hossza nem haladhatja meg a 6.50 métert.

Az első két évadot 1977-ben és 1979-ben szervezték oly szellemben, mely tükrözte az egyszerűség és szerénység alapvető elveit. 1977-ben 23-an indultak a versenyen, rá két évre 32-re nőtt a létszám. A hatalmas sikerre és népszerűségre való tekintettel, ezt követően a Charente-Maritime/Bahia Mini Transat 6,50 vitorlás verseny legendája 2 évente összegyűjti a vitorlázókat szerte a világról, hogy közösen tegyék tiszteletüket a világ legnemzetközibb egykezes óceáni versenyén. 1991ben már 68 indulója volt a Mini Transat-nak és ebben az évben nyert a francia Michael Desjoyeaux, aki jelenleg talán a legjobb szólóvitorlázó. A verseny történetében számos olyan vitorlázó feltűnt, aki később nevet szerezett magának a Vendée Globe vagy ehhez hasonló nívós versenyek során. Ilyenek például Marc Thiercelin, Bernard Stamm vagy akár Isabelle Autissier a Mini 6.50 kimagasló indulói közül.

A szervezők tartották magukat az eredeti elképzeléshez és a Mini Transat megmaradt egy megfizethető vitorlásversenynek, melytől egyenes út vezet az óceáni vitorlázás felé. Ezért a legelhivatottabb, legelszántabb vitorlázók sorakoznak fel a rajtvonalnál minden páratlan évben, legközelebb 2013-ban.

Kvalifikáció, a felkészülés:

A Charente-Maritime/Bahia Transat 6.50 egykezes vitorlás versenyre való bejutást is természetesen egyfajta kötelező felkészítő kvalifikáció előzi meg, ami által megmutatkozik a vitorlázó tudása és a pszichológiai rátermettsége az egykezes versenyre és navigációra. Egyedül átszelni az Atlanti-óceánt nem könnyű feladat, egy igazi személyes elkötelezettség. Az óceán közepén nem számíthat senkire az ember. A kvalifikáció tehát arra van kitalálva, hogy felkészülhessen a nagy kalandra az elszánt szkipper. Ehhez 2 éven keresztül több versenyt kell teljesíteni, melynek több szintű, ún. minősítő besorolása van. A kvalifikáció mind szóló, mind páros versenyeket foglal magában. Ebben az időszakban több mint 2000 tengeri mérföldet /3704 Km/ kell megtenni.

Program

– Finanszírozás

– Hajóépítés & Felszerelések beszerzése

– Finomítás & Fejlesztés

– Tréning & Előkészületek

A tervezett egykezes és kétkezes versenyek 2011/12/13

Select 6,50 300 MN | szóló | április

Transmanche 200 MN | páros | június

Trophée MAP 300 MN | szóló | június

Mini Fasnet 700 MN | páros | június

Transcascogne 500 MN | páros | július

Chrono 6,50 record | szóló | május vagy szeptember

Challenge Mini 3 napos | csapat | október

Egykezes versenyek

Grand Prix d?Italie 550 MN március

Mini Pavois 800 MN április

Les Sables/Les Açores/Les Sables 2700 MN augusztus

2013: Mini Pavois 800 MN április

Transat 6,50 La Rochelle/Mad?re/Bahia 4400 MN szeptember | október

Miért ez a program?

Lehetőségeket biztosít egy megbízható hajó megépítésére, felszerelésére.

A média számára izgalmas versenyeket tartalmaz.

Ezek a kvalifikációs versenyek minden helyzetre megfelelő felkészülést biztosítanak.

Ezeken a versenyeken szerzett tapasztalatokkal, a 2013-as Mini Transaton a siker elérhetővé válik.

TOP